Rutina de ingrijire a tenului

ianuarie 09, 2016


Înainte să vină sesiunea peste mine și să nu mai dau pe blog decât în situații deosebite, vreau să fac încă un articol cu produsele de îngrijire a tenului pe care le folosesc eu în mod obișnuit. Nu am o rutină extrem de complexă de îngrijire, însă mă descurc cu produsele esențiale pe care le am și pe viitor vreau să acord și mai multă atenție produselor pentru îngrijirea feței.

DIMINEAȚA


Dimineața urmez niște pași simpli și puțini: îmi curăț tenul ori cu spuma de curățare Thursday Plantation, ori cu apă micelară, depinde de starea pe care o am și ce simt că ar avea nevoie tenul meu. Aplic apoi o cremă hidratantă, iar cea care mi-a plăcut mult este Gerocossen Melcfort. Este o cremă pentru riduri superficiale cu finish aproape mat, care are un ușor efect siliconat și minimizează porii, așa că a fost o foarte bună bază de machiaj și am și terminat-o destul de repede. După ce am urmat acești pași simpli, trec la machiajul tenului, iar dacă vreți să fac un articol de tipul "My Makeup routine", anunțați-mă în comentarii.

SEARA


Voi începe cu preferatele mele, și anume apele micelare pe care le folosesc în perioada aceasta: Bioderma Sensibio H2O și apa micelară Nivea pentru toate tipurile de ten. Îmi plac ambele mult, dar Bioderma excelează la grija cu care îmi tratează tenul. Cea de la Bioderma are un preț cam mare pentru 250 ml (40 + lei), dar în perioada în care aveam tenul sensibil și plin de coșuri, a fost ca un tratament pentru ten, fiindcă nu îi crea nici o stare de disconfort, și în schimb îi oferea o stare de calm și echilibru. Dacă nu vă confruntați cu un ten problematic, apa micelară de la Nivea este o soluție de demachiere accesibilă și eficientă. Ambele elimină machiajul foarte bine și repede și merită încercate.

În zilele în care îmi simt tenul mai uscat, mă demachiez cu laptele demachiant din gama Beautiful Cosmetics de la Phenalex, și mă bucur că după demachiere îmi lasă tenul hidratat și cu un aspect luminos. Îl masez pe toată fața ca să dizolve machiajul, iar mai apoi îl îndepărtez cu o dischetă demachiantă și curăță incredibil de bine. Nu are aceleași efecte dacă îl aplic pe dischetă și încep să curăț direct tenul, fiindcă nu are timp să dizolve machiajul, și așa rămân reziduuri pe ten. Pentru demachierea ochilor, folosesc iubitul meu demachiant bifazic de la Nivea, pe care l-am pomenit în nenumărate rânduri pe blog.

După demachiere, folosesc un gel / spumă de curățare și momentan oscilez între: gelul de curățare cu pensulă Garnier Pure Active, pe care nu l-am folosit cât am avut coșuri gigante pe față fiindcă mă dureau groaznic; gelul de curățare PellAmar BioActive Acne, pe care întâi îl masez între palme până face spumă, iar apoi îmi curăț tenul rapid și ușor; spuma de curățare de la Thursday Plantation este un foarte bun degresant pentru tenul mixt/gras și pe ea prefer să o folosesc și în zilele în care nu mă machiez, fiindcă îndepărtează foarte bine toate impuritățile care se strâng pe ten de-a lungul zilei. Îmi place mult gelul de curățare de la Garnier, fiindcă are o textură lichidă care face repede spumă, un miros fresh foarte plăcut (parcă miroase a gumă mentolată), iar în zilele în care nu simt nevoia unei exfolieri, pot să îl torn în palmă și să îl folosesc ca pe un produs de curățare obișnuit, și își face treaba foarte bine. Cu pensula mai am de experimentat, și o să vă spun mai multe într-un review detaliat. 

În perioada aceasta, după ce tenul este perfect curat, folosesc puțin ulei de jojoba pentru un plus de hidratare sau o cremă hidratantă. Mi-au plăcut mult mostrele de cremă Isoliss de la Uriage, pe care le-am terminat de ceva timp și mă gândesc să îmi caut o cremă de noapte care să mi se potrivească, fiindcă cea de la Techir e cu dus-întors. Aproape în fiecare seară folosesc și cremă pentru conturul ochilor, iar cea de la Phenalex din gama Beautiful Cosmetics conține apă termală și îmi transformă pielea din jurul ochilor într-una foarte hidratată și catifelată.

EXTRA ÎNGRIJIRE


Pe lângă pașii pe care vi i-am prezentat mai sus și pe care îi urmez în fiecare zi, există zile în care simt nevoia să îi acord mai multă îngrijire tenului, și atunci folosesc măști, exfoliante și diferite tratamente care să îl curețe în profunzime și să-i îmbunătățească aspectul.

Când simt că tenul meu nu este în cea mai bună stare a lui, folosesc apă termală și simt cum îl energizează și îl calmează instant. Cele pe care le am acum sunt de la Vichy si Oxyance, iar pe cea de la Uriage am terminat-o de curând, dar trebuia să v-o arăt fiindcă e extrem de bună, e ca un medicament pentru tenul deshidratat, sensibil, iritat etc.

În zilele în care chiar nu mai știu cum să-mi mulțumesc tenul sau atunci când vreau să-l răsfăț, îmi prepar o mască cu argilă, care îl curăță în profunzime și mă ajută să scap în mare parte de punctele negre. Folosesc măști pe bază de argilă de pe la vreo 13 ani și mi se par unele dintre cele mai eficiente pentru un ten cu sebum în exces și pori dilatați. Dacă tenul tău e unul uscat, poți să combini pudra de argilă cu lapte / ulei de măsline sau un alt ingredient menit să hidrateze pielea, și așa obții un ten curat și hidratat. 

Tot pentru puncte negre, folosesc din când în când, exfoliantul chimic de la Paula's Choice, însă momentan nu pot să vă spun o părere concretă despre el, trebuie să-l folosesc mai intens o perioadă și atunci revin cu review separat.

Tot în această categorie, intră și exfoliantele mecanice, iar cel mai mult mi-a plăcut gelul exfoliant de la Herbalife Skin cu extract de fructe de pădure, pe care vi-l recomand cu drag, fiindcă nu usucă tenul și îndepărtează pielea moartă cu blândețe. Pe celelalte două, trebuie să recunosc că nu le-am mai folosit atât de intens în ultima perioadă, fiindcă mi-era frică să nu-mi zgârii tenul și pustulele care mă deranjau groaznic, însă am observat că mi-au apărut iar câteva puncte negre în zona T și ar fi cazul să le folosesc din nou, fiindcă sunt produse bune și dacă nu am coșuri umflate pe față, nu-mi agresează deloc pielea.

Avem produse comune în rutina de îngrijire a tenului?
Kisses!

0 comentarii